Hímzett-horgolt táska készítése, kész alappal

 

Hogyan lehet kész horgolt táskád rövid idő alatt, mely színvonalas, stílusos és az egyéniséged is benne van?

Válassz a horgolható hímzett táskaaljakból!

A vászonra gyönyörű gépihímzéses minták kerülnek Gyarmati Edina kézműves műhelyében. A félkész táskában benne van a bélés és a horgolható lyuksor. Csak “be kell fejezned”!

Itt jössz Te és a saját dizájnod!

Szabadon választhatod meg, hogy milyen színnel, milyen fonallal, milyen mintával, milyen füllel és stílussal kelted életre a táskát!

Inspirációként bemutatok egyet, amit én készítettem.

 

horgolható táskaalj
Hímzett levendulás horgolható táskaalj, acélkék ribbon fonallal.

 

A horgoláshoz két horgolótűt használtam. Egy 5-ös tűt a szemek áthúzásához a lyukakon és egy 8-ast a minta horgolásához.

 

Az első szem felszedése vékony tűvel

 

A lyukon áthúzva belülről kifelé áthúzzuk a fonalat úgy, hogy egy kisebb hurkot kapjunk.

Az első sor felszedése
Az első sor felszedése a táska szélén.

 

Ennél a résznél figyelni kell arra, hogy a fonalunk mérete hogyan aránylik a lyukak közötti távolsághoz! Ha vékonyabb fonallal dolgozunk, szükség lehet arra, hogy minden lyukba 2 szem kerüljön, vagy 2-1 mint itt a képen is látszik!

Első sor horgolása

 

Ez már a minta első sora lesz! Végig rövidpálcákat horgolunk, a szemek belső szárába szúrva.

A minta

 

Ez egy nagyon egyszerű, de mutatós minta! Az első szemnél ugyanúgy a szem hátsó szárába horgolunk egy rövidpálcát. A második szem pedig a kis “keresztpánt” fölé lesz horgolva. Ez váltakozik végig.

Táskafül horgolás

 

A kívánt magasság elérésénél kezdődik a fül kialakítása. Érdemes előre kiszámolni, /attől függ, mekkora fület szeretnénk/ megjelölni a fülek helyét. A sor horgolásánál a megfelelő helyre érve nem kapcsolódunk a mintához, hanem a kimért szemszámnak megfelelően egy láncszemsort horgolunk. A kellő szám elérésénél újra beleöltünk a mintába, és folytatjuk a horgolást. A másik oldalon a fül részhez érve ugyanezt a technikát alkalmazzuk.

 

Táskafül horgolás

A következő sornál amikor elérjük a fület, a láncszemsort horgoljuk körbe rövidpálcákkal.

Elkészült a táska.

 

Ezzel el is készült a hímzett horgolt táska! Lehet még zárni kúszószemekkel az alsó lyuksort, vagy a felső peremet, ahogy neked jobban tetszik!

 

Jó horgolást!

A táskához való alapanyagokat a “Horgolj táskát!” webáruházban találod!

A készlet változhat, nézz körül bátran mi az ami most elérhető!

 

Ha hasonlót szeretnél készíteni, kérlek vedd figyelembe, hogy a táskaalj E.GY.Design, formatervezési mintaoltalom alatt áll!

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján, abban
az esetben, ha szerzőként kattinthatóan feltünteti a nevemet! Erdei Zita